Fakulteta za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani je v sodelovanju s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani in s projektom Središče karierne orientacije zahod (SKOZ), ki ga koordinira Gimnazija Vič, v času od 26. 6. do 13. 7. 2018 izvedla enotedenske delavnice. Te so bile namenjene osnovnošolcem, srednješolcem in študentom, ki jih zanima področje računalništva, informatike in razvoja aplikacij.
Zvrstilo se je 13 delavnic, ki jih je v treh terminih obiskalo kar 240 udeležencev različne starosti.
Iskreno se zahvaljujemo vsem izvajalcem delavnic, sponzorjem in udeležencem.
MINDSTORMS EV3
Za drage igrače se spodobi, da so zanimive. Roboti Lego Mindstorms pa so poleg tega še poučni. Grafično programsko okolje je prilagojeno prvim korakom v svet programiranja, a hkrati podobno profesionalnim orodjem za programiranje industrijskih robotov. Kako enostavno je, lahko sami preizkusite na naši Poletni šoli FRI. Sestavljali bomo mobilne robote in jih programirali za reševanje najrazličnejših problemov. Robote bomo preizkušali na poligonu, kjer se bodo lahko pomerili tudi v vožnji na čas.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj, začeli boste z osnovami programiranja.
Vodja delavnice: Jure Žabkar
MICRO:BITKI
Micro:bitek je čisto običajen računalnik, ki ga lahko pospraviš v žep. Na delavnici se bomo naučili, kako jih programirati ter povezati med seboj z zunanjimi enotami in senzorji. Za programiranje Micro:bitkov bomo uporabljali JavaScript Blocks Editor ali Python.
Z Micro:bitki bomo šteli korake, igrali na banane in limone, izdelali kompas, sprogramirali igrico snake, izdelali alarm, upravljali avtomobilček, nadzorovali semaforizirano križišče, ... skratka, ustvarjali bomo kul stvari!
Ciljna skupina: 4.-6. razred OŠ
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj.
Vodja delavnice: Patricio Bulić
ROBOTOMANIJA
Roboti vse bolj prodirajo v naš vsakdan, zato je pomembno, da razumemo njihovo delovanje. Na delavnici vam bomo predstavili robotsko roko, ki smo jo natisnili s 3D tiskalnikom in jo opremili z motorji in elektronskimi komponentami. Pokazali bomo načine krmiljenja robotske roke ter zaznavanja okolice s pomočjo kamere. Poleg dela z robotsko roko boste spoznali tudi delovanje drugih vrst robotov: 3D tiskalnika, mobilnega robota in kvadrokopterja.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj.
Vodja delavnice: Luka Čehovin Zajc
POLETNA ŠOLA ANDROID
Imaš Android telefon? Želiš izvedeti, kaj vse lahko z njim počneš? Pridruži se nam na Poletni šoli in z nami zapluj v programerske vode. Ogledali si bomo osnove programiranja za Android in razvili svojo prvo mobilno igro. Razvijali bomo mobilne igre, pisali resne aplikacije za urejanje vsakdanjih opravil in uporabili tudi čute našega telefona, od pospeškometra in GPS-a do kamere. Pridruži se nam tudi, če še nimaš telefona, saj se boste lahko na Poletni šoli zabavali z našimi tablicami in telefončki.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj, zaželen pa je interes za programiranje.
Vodja delavnice: Matevž Pesek
RAČUNALNIK JE LAHKO UMETNIK
Kako napisati program, ki počne to, kar običajno počnejo umetniki s pomočjo čopiča, barve in slikarskega platna? Ali lahko s pomočjo računalnika rišemo? Ustvarimo animacije? Ustvarimo slike? Vse to se boste lahko naučili v okviru Poletne šole FRI, ko bo vaš računalnik, seveda z vašo pomočjo, postal pravi umetnik. Svoje umetnine boste ustvarjali s pomočjo programskega jezika Processing, ki so ga zasnovali umetniki in oblikovalci, da bi v njem lažje programirali.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ, dijaki
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj, le želja po umetniškem izražanju.
Vodja delavnice: Borut Batagelj
RAZVOJ PROGRESIVNIH SPLETNIH APLIKACIJ
Spoznajte Angular2, JavaScript, TypeScript, HTML5 in osnove razvoja za oblak.
Razvoj spletnih aplikacij je v zadnjem času s standardom HTML5 zelo napredoval. Spletni brskalniki danes ponujajo okolje za izvajanje bogatih spletnih aplikacij z naprednimi funkcionalnostmi na mobilnih telefonih, tablicah in namiznih računalnikih. Na Poletni šoli FRI te bomo naučili, kako se lotiti zasnove in implementacije praktične progresivne HTML5 spletne aplikacije s pomočjo ogrodja Angular. Zasnovali in implementirali bomo tudi zaledje aplikacije, ki bo prek REST storitev omogočalo komunikacijo med odjemalci. Vsak udeleženec delavnice bo svojo aplikacijo objavil na enem od javnih računalniških oblakov.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: Priporočeno osnovno poznavanje jezikov HTML, CSS in JavaScript.
Vodja delavnice: Miha Nagelj
SESTAVLJALNICA IGER
Igraš igre? Te zanima, kako narediti svojo? Na Poletni šoli se bomo učili prav to. Spoznali se bomo z brezplačnim orodjem namenjenim tako izdelavi računalniških, kot tudi mobilnih iger. Spoznali bomo, kako lahko zelo hitro in na preprost način izdelamo svojo lastno igro. Seveda pa se dobre igre ne da razviti brez znanja programiranja. Prav zato se bomo spoznali tudi z osnovami programiranja, ki so potrebne za izdelavo igre. Na koncu bomo razvite igre tudi preizkusili in skupaj ugotovili, komu je uspelo tekom Poletne šole izdelati najboljšo.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: Zahtevane osnove programiranja in logičnega razmišljanja.
Vodja delavnice: Ciril Bohak
PROGRAMIRANJE V VIŠJI PRESTAVI
Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem katerega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti. Na višjem nivoju pa postane vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov vse bolj nujno. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: Zahtevano poznavanje katerega od jezikov C, C++, Java, Python, Pascal ali katerega drugega.
Vodja delavnice: Andrej Brodnik
OSNOVE PROGRAMIRANJA V PYTHONU
Računalniške programe - navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne - pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni. Spoznali bomo osnove jezika po imenu python in računalnik z njegovo pomočjo pripravili do tega, da nas bo vljudno pozdravil, nam zastavljal računske naloge ali pa z nami odigral kakšno enostavno igro. Programi, ki jih bomo napisali, bodo preprosti, imeli pa bodo marsikaj od tistega, kar imajo veliki.
Ciljna skupina: dijaki, študenti
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj.
Vodja delavnice: Luka Fürst
V VESOLJE S SCRATCH.JR
* Delavnico organizira Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
Si želiš raziskovanja in odkrivanja novega znanja?
Si glavc'a prava, da težak izziv te neskončno zabava?
Potem je poletna šola prava zate, da skupaj potujemo nad oblake.
Spoznali bomo luno, zvezde in planete ter si vmes privoščili kornete.
Če te zanima ta poletna odprava, potem prijavi se! Garantirana je zabava.
Ciljna skupina: 3.-4. razred OŠ
Predznanje: Zahtevana je osnovna pismenost.
Vodja delavnice: Maja Ropret
SCRATCH-ARDUINO EXPRESS
Mlad radovednež vsak,
ki ve približno kaj je vlak,
in zanima ga Arduino,
naj pripravi se na zabavo fino!
Po tirih se bomo popeljali,
s Scratchom plane načrtovali,
vse od sebe bomo dali,
in ideje krasne skupaj zasnovali!
Če si pripravljen na izziv,
poučen, a program igriv,
potem v naše vrste se včlani,
obljubimo, da še bolje bo kot lani!
Ciljna skupina: 4.-6. razred OŠ
Predznanje: Zaželeno je osnovno poznavanje programa Scratch.
Vodja delavnice: Tine Koron
SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO
Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na Poletni šoli FRI ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi Ljubljano preoblikuješ po svoje! Delavnico bomo začeli s sprehodom po Ljubljani iz projekta “Minecraft Slovenija", ki se bo čez teden s pomočjo programiranja spremenila v čisto tvoje mesto.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj, le želja po ustvarjanju. Tudi za udeležence brez izkušenj s programom Minecraft bomo pripravili krajši uvod s predstavitvijo osnov.
Vodja delavnice: Manca Žerovnik
OD INTERNETA STVARI DO DRONOV
Na delavnici bomo na osnovi NodeMcu z ESP8266 sestavili vremensko postajo z uro in budilko povezano v Internet. Naučili se bomo programirati v programskem jeziku Lua, za prikaz vrednosti pa bomo uporabili moderen prikazovalnik OLED. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in senzorji uporabljajo za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju nato pa v živo na prostem.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ, dijaki
Predznanje: Ni zahtevanih predznanj.
Vodja delavnice: Aleš Jaklič