Na začetku počitnic je 110 otrok, ki želijo napredovati v računalniških veščinah, en teden preživelo na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, kjer je med 1. in 5. julijem potekala že 17. Poletna šola FRI. Udeleženci so se spoznali z osnovami programiranja, robotiko, internetom stvari, 3D modeliranjem, virtualno resničnostjo in s še marsičem.
Namen Poletne šole je mlade navdušiti nad računalništvom in jim na zanimiv ter zabaven način podati vsebine, ki jim žal niso dostopne v običajnem šolskem kurikulumu. Na sedmih delavnicah različnih težavnostnih stopenj so pedagogi, raziskovalci in študenti otrokom pomagali razviti talente z delom na praktičnih projektih.
Osnovnošolci so se spoznali z osnovnimi koncepti računalnikov in programiranja s pomočjo igre Turing Tumble, ki s pomočjo gibljivih delčkov in kroglic simulira računalniška vezja, ter stopili v svet robotike s programiranjem avtonomnih LEGO robotov. V izobraževalni različici priljubljene igre Minecraft so se spoznali z osnovnimi programerskimi ukazi in skupaj zgradili virtualno mesto. Z izdelavo vremenske postaje in upravljanjem enostavnih semaforjev so se starejši osnovnošolci srečali tudi z internetom stvari.
Dijaki so imeli priložnost izdelati svoje videoigre in jih odigrati z očali za navidezno resničnost, z odprtokodnim orodjem Blender so oblikovali 3D modele, ki so uporabni v animaciji in igrah, spoznali pa so tudi enega najbolj razširjenih programskih jezikov – python.
Poleg računalniških delavnic so imeli udeleženci priložnost spoznati projekte raziskovalnih laboratorijev ter sklepati prijateljstva s sovrstniki, s katerimi si delijo željo po ustvarjalni rabi novih tehnologij.
Poletno šolo FRI, ki jo organizirajo in izvajajo zaposleni ter študenti Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, so podprla tudi podjetja, ki prepoznavajo pomen zgodnjega in kakovostnega učenja računalništva: Comtrade Gaming, Business Solutions, Razum, Kolektor, Tasking, Elektro Ljubljana, Zavarovalnica Triglav in Revija Monitor.
TURINGOVE FRNIKOLE Udeleženci se bodo spoznali z igro Turing Tumble, ki na zabaven način vodi skozi osnovne koncepte računalnikov, programiranja in predstavitve podatkov. Udeleženci bodo sledili zanimivi zgodbi in reševali naloge, dobili pa bodo tudi razlago pojmov, ki jih te uganke uvajajo.
Ciljna skupina: 4. – 6. razred OŠ
Predznanje: ni potrebno
Vodja delavnice: Uroš Čibej
LEGO ROBOTI NA PLANETU PAGONIJA
Na poletni šoli se bomo srečali z izzivi programiranja avtonomnih robotov, ki bodo raziskovali skrivnostni planet Pagonija. Sestavljali in programirali bomo LEGO Spike robote v programskem okolju Scratch, ki bodo reševali zagate na planetu Pagonija in na koncu uspešno vzpostavili prvo človeško kolonijo na tem oddaljenem planetu. Roboti se na medgalaktičnem potovanju srečujejo z različnimi težavami – od pomanjkanja goriva, do raznovrstnih izzivov pri nabiranju devterija, kot so terenske ovire in srečanja s skrivnostnimi domorodnimi roboti Binkoti.
Ciljna skupina: 4. – 9. razred OŠ
Predznanje: ni potrebno
Vodja delavnice: Matevž Pesek
SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO
Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na poletni šoli ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi zgradiš svoje Minecraft mesto! Na delavnici se bomo srečali z osnovami algoritmičnega razmišljanja in tako z enostavnimi ukazi zgradili v čisto tvoje mesto.
Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ
Predznanje: ni potrebno, zaželena je želja po ustvarjanju
Vodja delavnice: Matevž Pesek
OD INTERNETA STVARI DO DRONOV
Na delavnici bomo v okolju Arduino na osnovi NodeMCU z ESP8266 postopno sestavili vremensko postajo z uro povezano v Internet. Naučili se bomo osnov programiranja v programskem jeziku Arduino. Za prikaz vrednosti bomo uporabili moderne prikazovalnike LED in OLED. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in senzorji uporabljajo za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju nato pa v živo na prostem.
Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ in dijaki
Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema
Vodja delavnice: Aleš Jaklič
VR - NAVIDEZNA RESNIČNOST
Na poletni šoli navidezne resničnosti se bomo spoznali s preprostimi orodji za izdelavo videoiger v virtualni resničnosti v programskem okolju Unity za očala Meta Quest 3. Za osnovo bomo vzeli igro Steady the drums, ki temelji na obrambi mesta pred sovražniki. Naučili se bomo osnov vizualnega programiranja za interakcijo s predmeti, dodajanja animiranih 3D modelov in različnih vizualnih učinkov. Tekom poletne šole bomo razvijali svoje igre v navideznem okolju s pomočjo orodja Unity, načrtovali scenarije in poigritve ter nove izzive v obstoječih in lastnih VR igrah.
Ciljna skupina: dijaki (in napredni osnovnošolci, 9. razred, ki imajo predznanje programiranja)
Predznanje: Znanje programiranja in/ali modeliranja
Vodja delavnice: Matevž Pesek
OSNOVE PROGRAMIRANJA V PYTHONU
Računalniške programe — navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne — pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni. Spoznali bomo osnove enega najbolj razširjenih programskih jezikov po imenu python in računalnik z njegovo pomočjo pripravili do tega, da nas bo vljudno pozdravil, nam zastavljal računske naloge ali pa z nami odigral kakšno enostavno igro. Programi, ki jih bomo napisali, bodo preprosti, imeli pa bodo marsikaj od tistega, kar imajo veliki.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: ni potrebno, zadošča osnovnošolska matematika
Vodja delavnice: Luka Fürst
3D MODELIRANJE Z ORODJEM BLENDER
Želite dati svoji domišljiji prosto pot in ustvariti še nikoli videne nove svetove? Kako ustvariti navidez resničen svet v vseh treh dimenzijah, ki omogoča gibanje in raziskovanje? Če se vam naloga zdi pretežka, še niste spoznali Blenderja. Blender je brezplačno odprtokodno orodje za izdelavo 3D modelov, animacij in svetov ter njihovih upodobitev. V okviru delavnice na poletni šoli bomo spoznali osnove izdelave 3D modelov in končnih upodobitev. Udeleženci boste ob pomoči inštruktorjev izdelali svoje projekte, ki bodo vključevali modeliranje, teksturiranje, osvetlitev in animacijo.
Ciljna skupina: dijaki in študenti
Predznanje: uporaba okolja Windows
Vodja delavnice: Ciril Bohak
Poletna šola FRI je dejavnost Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, katere namena sta popularizacija področja računalništva in informatike ter promocija fakultete. Za potrebe promocije se dejavnosti, udeležence in izvajalce na poletni šoli tudi fotografira in snema. Fotografije in posnetke bo fakulteta uporabila za potrebe promocije svojih dejavnosti.
Če želite biti obveščeni o odprtju prijav na Poletne šole in o drugih dogodkih za širšo javnost, ki jih organiziramo na fakulteti, se prijavite za obveščanje na elektronski naslov poletnasola@fri.uni-lj.si. Tako pridobljen elektronski naslov bomo uporabili le za obveščanje o omenjenih dogodkih. Soglasje lahko kadarkoli prekličete.