Te zanimajo računalniki, programiranje, igre, virtualna resničnost? Bi rad_a spoznal_a, kako stvari delujejo? Si želiš tudi sam_a ustvariti svoj računalniški program ali igro?
Na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani bomo letos izpeljali že 18. Poletno šolo FRI za mlade, ki imajo željo po učenju novih računalniških znanj.
5-dnevne delavnice Poletne šole FRI bodo pokrivale različna področja računalništva in informatike, izvedene pa bodo v začetku poletnih počitnic, v tednu med 30. junijem in 4. julijem, vsak dan od 9.00 do 15.00 na Fakulteti za računalništvo in informatiko, Večna pot 113, 1000 Ljubljana.
Za vse zainteresirane dijake, ki ne bivate v Ljubljani ali njeni okolici in bi morda potrebovali prenošiča, smo za va pridobili nabor ugodnih bivališč v času izvedbe delavnic. Ponudbe si lahko ogledate prek povezave tukaj.
Prijave na delavnice bodo odprte od 15. 4. do 22. 4. 2025 (prvi krog prijav) oz. do zapolnitve mest.
-> Povezava do PRIJAVNICE (aktivna od 15. 4. 2025 od 10.00 do 22. 4. 2025)
Najmlajši udeleženci Poletne šole FRI bodo skozi igro in programiranje brez zaslonov doživeli pravo dogodivščino z mTiny panda robotki.
Z osnovnimi ukazi za premikanje in uporabo interaktivnih kartic bodo panda robotke popeljali na pot po tematskih zemljevidih. Ti jih bodo vodili v lunapark, na nogometni trening ali v knjižnico ter po napornem dnevu nazaj v pandin dom. Ko bodo osvojili osnovne ukaze, bodo prepustili prosto pot domišljiji in sestavili svoje zgodbe o pandinih dogodivščinah.
Udeleženci se bodo skozi igro brez zaslonov seznanili z osnovnimi koncepti programiranja in urili veščine reševanja problemov, prepoznavanja vzorcev in razvoja algoritmov.
Ciljna skupina: 1.-3. razred OŠ
Predznanje: veselje do ustvarjanja z robotki
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Eva Boneš, Katarina Vojković
Na delavnici se bodo udeleženci skozi raziskovanje skrivnostnega planeta Pagonija srečali z izzivi programiranja avtonomnih robotov.
Da bi vzpostavili prvo človeško kolonijo na planetu Pagonija bodo sestavljali in programirali robote LEGO Spike v programskem okolju Scratch. Z roboti bodo iskali dragoceni devterij in se ob tem srečali z različnimi težavami – od pomanjkanja goriva za delovanje do terenskih ovir in srečanja s skrivnostnimi domorodnimi roboti Binkoti.
Ciljna skupina: 4.-6. razred OŠ
Predznanje: motiviranost za sestavljanje legokock
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Marija Absec, Igor Nikolaj Sok
Udeleženci bodo na delavnici razvijali preproste računalniške igre in se med programiranjem učili o trajnosti, odnosu do narave in prijateljstvu.
Razvoj iger in druge dejavnosti bodo vsebinsko sledili zgodbi o Hajdi iz znanega mladinskega romana avtorice Johanne Spyri.
Ciljna skupina: 4.-6. razred OŠ
Predznanje: zanimanje za programiranje
Vodja delavnice: Mia Zala Smrečnik in Irena Nančovska Šerbec
Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na poletni šoli bodo udeleženci spoznali, kako lahko s programerskim znanjem z nekaj kliki miške zgradijo svoje Minecraft mesto.
Na delavnici bodo udeleženci uporabljali izobraževalno različico igre Minecraft, prek katere bodo spoznali osnove algoritmičnega razmišljanja in programerske ukaze. Z novimi veščinami bodo znali graditi hitreje in inovativneje. Naučili pa se bodo tudi sodelovanja, saj bodo s soudeleženci mesto gradili skupaj.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ
Predznanje: želja po ustvarjanju v Minecraft okolju
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Andraž Juvan, Nina Plevnik
Na delavnici se bodo udeleženci naučili, kako lahko na daljavo upravljajo naprave in zbirajo podatke z oddaljenih lokacij prek interneta.
V okolju NodeMCU z ESP8266 in programskim jezikom Lua bodo sestavili model semaforja, ki ga bodo upravljali z mobilnim telefonom, ter postopoma izdelali vremensko postajo z uro, povezano v internet. Pri tem bodo osvojili osnove programiranja v jeziku Lua.
V drugem delu delavnice bodo raziskali uporabo majhnih računalnikov in senzorjev za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Najprej se bodo naučili pilotiranja kvadrokopterja na računalniškem simulatorju, nato pa bodo svoje znanje preizkusili v praksi na prostem.
Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ in dijaki
Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema
Vodja delavnice: Aleš Jaklič
DELAVNICE POLETNE ŠOLE: DIJAKI IN ŠTUDENTI
Poznavanje programskih jezikov in osnove programiranja so v današnjem digitalnem svetu nujni za resno delo z računalniki. Kako sploh začeti? Pridružite se nam.
Računalniške programe — navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne — pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni.
Na delavnici bodo udeleženci spoznali osnove programskega jezika po imenu python. Pričeli bodo z enostavnimi izpisi v terminal, na koncu pa bodo znali izdelati že čisto spodoben grafični uporabniški vmesnik s slikami, gumbi, animacijami in še čim.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: poznavanje osnovnošolskih matematičnih pojmov (delitelji, praštevila, ...), razumevanje koordinatnega sistema.
Vodja delavnice: Luka Fürst
Na delavnici navidezne resničnosti bodo udeleženci spoznali preprosta orodja za izdelavo videoiger v virtualni resničnosti (VR) v programskem okolju Unity za VR očala Meta Quest 3.
Osnova za učenje bo igra Steady the drums!, ki smo jo razvili na fakuteti, in temelji na obrambi mesta pred sovražniki. Udeleženci se bodo naučili osnov vizualnega programiranja za interakcijo s predmeti, dodajanja animiranih 3D modelov in različnih vizualnih učinkov.
Udeleženci bodo lahko izkazali vso svojo ustvarjalnost, tako da bodo v navideznem okolju s pomočjo orodja Unity razvili svoje ideje, načrtovali scenarije in poigritve ter nove izzive v obstoječih in lastnih VR igrah.
Ciljna skupina: dijaki in študenti
Predznanje: znanje programiranja in/ali modeliranja
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Izvajalci delavnice: Uroš Šmajdek, Nejc Hirci, Sara Smajić
Želite dati svoji domišljiji prosto pot in ustvariti še nikoli videne nove svetove? Kako ustvariti navidez resničen svet v vseh treh dimenzijah, ki omogoča gibanje in raziskovanje? Če se vam naloga zdi pretežka, še niste spoznali Blenderja.
Blender je brezplačno odprtokodno orodje za izdelavo 3D modelov, animacij in svetov ter njihovih upodobitev. V okviru delavnice na poletni šoli bodo udeleženci spoznali osnove izdelave 3D modelov in končnih upodobitev.
S pomočjo inštruktorjev bodo izdelali svoje projekte, ki bodo vključevali modeliranje, teksturiranje, osvetlitev in animacijo.
Ciljna skupina: dijaki in študenti
Predznanje: uporaba okolja Windows
Vodja delavnice: Ciril Bohak
Kvantni računalniki delujejo zelo drugače od običajnih računalnikov, zato nas pogosto presenetijo. Včasih je za njihovo razumevanje bilo potrebnega veliko znanja matematike, danes pa to ni več nujno.
Na delavnici bodo udeleženci kvantno računalništvo spoznali na enostaven način - s pomočjo slik in diagramov. Nato bodo to znanje uporabili na nekaj zabavnih primerih in preprostih programih v jeziku python, kjer bodo tudi na praktičen način spoznali najbolj nenavadne kvantne pojave.
Ciljna skupina: dijaki in študetni
Predznanje: osnovno znanje pythona
Vodja delavnice: Miha Mraz in Bojan Žunkovič
Poletna šola FRI je dejavnost Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, katere namena sta popularizacija področja računalništva in informatike ter promocija fakultete. Za potrebe promocije se dejavnosti, udeležence in izvajalce na poletni šoli tudi fotografira in snema. Fotografije in posnetke bo fakulteta uporabila za potrebe promocije svojih dejavnosti.
Prijavnina za udeležence znaša 130 evrov. Prijavnina krije stroške prehrane (kosilo in malica) in materialne stroške izvedbe delavnic.
Prijave bodo odprte od torka, 15. aprila 2025, in bodo odprte en teden. Prednost bodo imeli tisti, ki še niso imeli možnosti udeležbe na Poletni šoli FRI in so se prijavili na delavnico, ki je glede na starost namenjena njim. V primeru, da bo več takšnih, ki bodo ustrezali tem omejitvam, bo o sprejetju odločil žreb.
O sprejemu na Poletno šolo bomo prijavljene obvestili najkasneje do 6. maja 2025. V primeru, da boste na delavnico sprejeti, vam bomo v nekaj dneh posredovali vse potrebne informacije glede plačila prijavnine. Vse podrobnosti o urniku delavnic bomo udeležencem poslali po elektronski pošti najkasneje en mesec pred pričetkom poletne šole.
Če prijavnine ne boste poravnali v roku enega tedna, bomo vaše mesto predali drugemu kandidatu. V kolikor se boste od Poletne šole FRI odjavili vsaj dva tedna pred začetkom, vam prijavnino povrnemo.
Z oddajo prijavnice se strinjate, da vaše vnešene osebne podatke uporabljamo v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov in izključno za potrebe izvedbe Poletne šole FRI 2025. Vaše osebne podatke iz prijave bomo hranili do konca Poletne šole FRI. Udeleženci, ki želite tudi vnaprej prejemati obvestila o poletnih šolah, delavnicah in drugih dejavnostih fakultete, namenjenih širši javnosti, lahko označite to možnost.
Če želite biti obveščeni o odprtju prijav na Poletne šole in o drugih dogodkih za širšo javnost, ki jih organiziramo na fakulteti, se prijavite za obveščanje na elektronski naslov poletnasola@fri.uni-lj.si. Tako pridobljen elektronski naslov bomo uporabili le za obveščanje o omenjenih dogodkih. Soglasje lahko kadarkoli prekličete.