Na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani smo letos med 26. junijem in 7. julijem izvedli že 16. Poletno šolo FRI za mlade nadobudneže, ki imajo željo po učenju novih računalniških veščin in trikov. V dveh tednih smo organizirali pet delavnic, ki se jih je udeležilo skoraj 90 mladih.
Osnovnošolci so se na delavnici Sprogramiraj svoje Minecraft mesto naučili osnovnih programerskih ukazov, s katerimi so si lahko nato v izobraževalni različici igre Minecraft skupaj zgradili pravo velemesto. Na delavnici Od interneta stvari do dronov so se mladi imeli možnost preizkusiti v sestavljanju svoje vremenske postaje, spoznali so delovanje senzorjev in po fakultetnih hodnikih upravljali leteče drone. Dijaki so se na delavnici Osnove programiranja v pythonu učili programskega jezika python, nakar so sprogramirali avtomat, ki v najkrajšem času reši igro Wordle oz. Besedle in ugane iskano besedo. Naši najbolj napredni programerji, ki se je tradicinalno udeležujejo tekmovalci računalniških tekmovanj in olimpijad, so se na delavnici Programiranje v višji prestavi izurili v novih strategijah reševanja zapletenih računalniških izzivov.
Letos smo uspešno izvedli popolnoma novo delavnico VR - Navidezna resničnost, na kateri so se dijaki naučili programiranja okolja virtualne resničnosti. Razvili so scenarije za nove igre in oblikovali izzive, ki jih lahko rešiš z uporabo očal za navidezno resničnost Oculus Quest. Ustvarili so igre, kjer nastopaš kot gasilec, bežiš skozi labirint, streljaš z lokom ter igraš mini golf.
Poleg delavnic smo poskrbeli tudi za športne aktivnosti, kjer so se lahko mladi razgibali, zabavali, družili in medsebojno bolje spoznali.
Za izvedbo delavnic zanimivih in zabavnih delavnic, na katere se otroci radi vračajo, so zaslužni profesorji, asistenti in študenti Fakultete za računalništvo in informatiko UL.
Poletne šole FRI pa seveda ne bi mogli izvesti brez podpore številnih podjetij, ki razumejo pomembnost zgodnjega in kakovostnega učenja računalniških vsebin. Iskrene zahvale za podporo gredo letošnjim pokroviteljem Business Solutions, Kolektor, Comtrade Gaming, Razum, medijskemu pokrovitelju reviji Monitor, donatorju Telekom Slovenije in podjetju Outfit7, ki je omogočilo nakup opreme za delavnico VR - Navidezna resničnost.
Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na poletni šoli ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi zgradiš svoje Minecraft mesto! Na delavnici se bomo srečali z osnovami algoritmičnega razmišljanja in tako z enostavnimi ukazi zgradili v čisto tvoje mesto.
Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ
Predznanje: zaželena je želja po ustvarjanju
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Na delavnici bomo na osnovi NodeMCU z ESP8266 postopno sestavili vremensko postajo z uro povezano v Internet. Naučili se bomo osnov programiranja v programskem jeziku Lua. Za prikaz vrednosti bomo uporabili moderne prikazovalnike LED in OLED. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in senzorji uporabljajo za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju, nato pa v živo na prostem.
Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ in dijaki
Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema
Vodja delavnice: Aleš Jaklič
Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem katerega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti. Na višjem nivoju pa postane vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov vse bolj nujno. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja.
Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ in dijaki
Predznanje: osnovno znanje programiranja
Vodja delavnice: Andrej Brodnik
Računalniške programe — navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne — pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni. Spoznali bomo osnove jezika po imenu python in računalnik z njegovo pomočjo pripravili do tega, da nas bo vljudno pozdravil, nam zastavljal računske naloge ali pa z nami odigral kakšno enostavno igro. Programi, ki jih bomo napisali, bodo preprosti, imeli pa bodo marsikaj od tistega, kar imajo veliki.
1. dan: uvod, krmilni konstrukti;
2. dan: funkcije, tabele;
3. dan: grafika;
4. dan: delo na projektu;
5. dan: delo na projektu, zaključek.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: ni potrebno, zadošča osnovnošolska matematika
Vodja delavnice: Luka Fürst
Na poletni šoli navidezne resničnosti se bomo spoznali s preprostimi orodji za izdelavo videoiger v virtualni resničnosti v programskem okolju Unity za očala Meta Quest 2. Za osnovo bomo vzeli igro Steady the drums, ki temelji na obrambi mesta pred sovražniki. Naučili se bomo osnov vizualnega programiranja za interakcijo s predmeti, dodajanja animiranih 3D modelov in različnih vizualnih učinkov. Tekom poletne šole bomo razvijali scenarije, poigritve in nove izzive v igri ter igro prilagajali po lastnih željah.
Ciljna skupina: dijaki
Predznanje: Znanje programiranja in/ali modeliranja
Vodja delavnice: Matevž Pesek
Poletna šola FRI je dejavnost Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, katere namena sta popularizacija področja računalništva in informatike ter promocija fakultete. Za potrebe promocije se dejavnosti, udeležence in izvajalce na poletni šoli tudi fotografira in snema. Fotografije in posnetke bo fakulteta uporabila za potrebe promocije svojih dejavnosti.
Če želite biti obveščeni o odprtju prijav na Poletne šole in o drugih dogodkih za širšo javnost, ki jih organiziramo na fakulteti, se prijavite za obveščanje na elektronski naslov poletnasola@fri.uni-lj.si. Tako pridobljen elektronski naslov bomo uporabili le za obveščanje o omenjenih dogodkih. Soglasje lahko kadarkoli prekličete.
Izvedba Poletne šole FRI 2023 ne bi bila mogoča brez naših pokroviteljev Business Solutions, Comtrade Gaming, Kolektor in Razum, donatorja Telekom in medijskega pokrovitelja revije Monitor.