• Kdaj bi želeli prejeti mobilno sporočilo?
Novice

Uporabnikom mobilnih naprav se redno dogaja, da jih sporočila in obvestila zmotijo med drugimi opravki. A naprave se lahko tudi naučijo, kdaj je najboljši trenutek za dostavo mobilnih sporočil. To raziskuje doc. dr. Veljko Pejović iz Laboratorija za računalniško komunikacijo FRI UL. S skupino raziskovalcev je objavil znanstveni članek v reviji IEEE Pervasive Computing z naslovom »Toward Social Role-Based Interruptibility Management«, v katerem so preverili vpliv socialnih vlog na sprejemanje sporočil. 


Sporočila, ki do nas pridejo prek naših mobilnih naprav, so najbolj neposreden način za razširjanje informacij na svetu. Vendar če ta sporočila pridejo v neprimernem trenutku, so lahko nadležna, tudi celo nevarna. Raziskava, objavljena v reviji IEEE Pervasive Computing, predstavlja nadaljevanje večletnega sodelovanja Univerze v Kasslu, Nemčija in UL FRI, na temo ugotavljanja najboljših trenutkov za dostavo mobilnih sporočil. V tej raziskavi so se raziskovalci osredotočili na sprejemljivost mobilnih sporočil glede na trenutno socialno vlogo, ki jo sprejemnik igra.

 

Za ta namen so izvedli študijo, ki je obsegala 16 uporabnikov, ki so pet tednov odgovarjali na vprašanja, povezana s trenutno socialno vlogo (privatno ali službeno), ter pri katerih so raziskovalci, s pomočjo senzorjev, beležili lokacijo, fizično aktivnost, uporabo različnih aplikacij na mobilnih napravah in ostalo. Analiza zbranih podatkov je pokazala, da lahko poznavanje trenutne vloge pomembno prispeva k prepoznavanju najprimernejših trenutkov za dostavo sporočil. Na vprašanje “Kako prepoznati trenutno vlogo?” so se navezali z grajenjem modelov strojnega učenja, ki iz senzorskih podatkov mobilnih naprav avtomatsko ugotavljajo trenutno vlogo svojih uporabnikov.

 

Opisana raziskava je zelo aktualna v realnem življenju, zlasti v post-COVID času, ko so zaradi vse bolj pogostega dela od doma, meje med zasebnim in službenim življenjem zamegljene. Razvijalcem programske opreme za mobilne naprave rezultati te raziskave ter modeli strojnega učenja, ki so jih razvili, omogočajo bolj učinkovito komunikacijo z uporabniki. Pomembnost vključitve koncepta socialne vloge v postopek upravljanja z mobilnimi sporočili je prepoznalo tudi podjetje Apple, s katerim so bili raziskovalci v času raziskave v stiku in je ta koncept uvedlo v nastavitve upravljanja s sporočili v različici 15 svojega operacijskega sistema iOS. 

 

Članek lahko v celoti preberete na povezavi: