POLETNA ŠOLA FRI 2019

Fakulteta za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani v sodelovanju s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani in s projektom Središče karierne orientacije zahod (SKOZ), ki ga koordinira Gimnazija Vič, v času od 1. 7. do 12. 7. 2019 organizira enotedenske delavnice. 10 delavnic je namenjenih osnovnošolcem, srednješolcem in študentom, ki jih zanima področje računalništva, informatike in razvoja aplikacij. Delavnice v okviru Poletne šole FRI bodo izvedli naši pedagogi in raziskovalci, pomagali pa jim bodo študenti. Kot vsa leta doslej vas čaka pestra izbira delavnic, veliko zabave in nepozabne počitnice.


Fotogalerija in video Poletne šole FRI 2019 >>

 

1. termin: od 1. 7. do 5. 7. 2019

 

ROBOTOMANIJA (NI VEČ PROSTIH MEST)

 

Roboti vse bolj prodirajo v naš vsakdan, zato je pomembno, da razumemo njihovo delovanje. Na delavnici bomo otrokom predstavili robotsko roko, ki smo jo natisnili s 3D tiskalnikom in jo opremili z motorji in elektronskimi komponentami. Spoznali bodo načine krmiljenja robotske roke ter zaznavanja okolice s pomočjo kamere. Poleg dela z robotsko roko bodo otroci spoznali tudi delovanje drugih vrst robotov: 3D tiskalnika, mobilnega robota in kvadrokopterja.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ

Predznanje: ni potrebno

Termin: 1.–5. 7. 2019

Vodja delavnice: Luka Čehovin Zajc

 

POTEP V SVET REKURZIJE

Kako ugotovimo, kateri v dolgi vrsti smo, ne da bi šteli ljudi pred seboj? Kako čim hitreje razvrstimo karte po velikosti? Kako lahko računalnik s kar najmanj poskusi ugane izbrano število? Kako z računalnikom narišemo Pitagorovo drevo, Kochovo snežinko in preprogo Sierpinskega? Vse to in še več boste izvedeli na delavnici, kjer bomo svoja spoznanja uporabili tudi za sestavljanje programov v programu Snap!, ki je podoben Scratchu.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ

Predznanje: osnovno poznavanje Scratcha

Termin: 1.–5. 7. 2019

Vodja delavnice: Andrej Brodnik

 

OD INTERNETA STVARI DO DRONOV (NI VEČ PROSTIH MEST)

Na delavnici bomo na osnovi NodeMCU z ESP8266 postopno sestavili vremensko postajo z uro povezano v Internet. Naučili se bomo osnov programiranja v programskem jeziku Lua. Za prikaz vrednosti bomo uporabili moderne prikazovalnike LED in OLED. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in senzorji uporabljajo za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju nato pa v živo na prostem.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ in dijaki

Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema

Termin: 1.–5. 7. 2019

Vodja delavnice: Aleš Jaklič

 

SESTAVLJALNICA IGER (NI VEČ PROSTIH MEST)

Igraš igre? Te zanima, kako narediti svojo? Na Poletni šoli FRI se bomo učili prav to. Spoznali se bomo z brezplačnim orodjem namenjenim tako izdelavi računalniških, kot tudi mobilnih iger. Spoznali bomo, kako lahko zelo hitro in na preprost način izdelamo svojo lastno igro. Seveda pa se dobre igre ne da razviti brez znanja programiranja. Prav zato se bomo spoznali tudi z osnovami programiranja, ki so potrebne za izdelavo igre. Na koncu bomo razvite igre tudi preizkusili in skupaj ugotovili, komu je uspelo tekom Poletne šole FRI izdelati najboljšo.  

 

Ciljna skupina: dijaki

Predznanje: osnove programiranja

Termin: 1.–5. 7. 2019

Vodja delavnice: Ciril Bohak

 

PROGRAMIRANJE V VIŠJI PRESTAVI

Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem katerega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti. Na višjem nivoju pa postane vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov vse bolj nujno. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja.

 

Ciljna skupina: dijaki

Predznanje: osnovno programiranje

Termin: 1.–5. 7. 2019

Vodja delavnice: Andrej Brodnik

 

2. termin: od 8. 7. do 12. 7. 2019

 

VERIŽNI ARDUINO EKSPERIMENT (NI VEČ PROSTIH MEST)

Rad programiraš? Ti je izdelovanje elektro-mehanskih naprav zabavno? Potem je delavnica Verižni Arduino eksperiment ravno prava zate. Naprave se poganjajo ena za drugo, tako da prejšnja sproži naslednjo, v stilu podiranja domin. Naprave lahko povezujemo med seboj in jih delno upravljamo s pomočjo arduina. Vse kar potrebuješ je radovednost, malo programerskega znanja in predvsem zanimive ideje. Tako boš s pomočjo prijateljev in uporabo Scratcha sprogramiral Arduino, ki bo majhne ideje povezal v celoto.

 

Ciljna skupina: 4.-6. razred OŠ

Predznanje: uvodni tečaj iz Scratcha

Termin: 8.–12. 7. 2019

Vodja delavnice: Irena Nančovska Šerbec

 

RAČUNALNIK JE LAHKO UMETNIK (NI VEČ PROSTIH MEST)

Ste se kdaj želeli naučiti programirati? Ste že poskusili programirati? Še niste napisali vrstice programske kode? Nimate pojma kaj pomeni programirati? Napisati kodo? Napisati program? Napisati svoj program, svojo igrico?

Bi radi nekaj ustvarili z računalnikom in pri tem nočete uporabiti programov, ki so jih drugi napisali za vas. Bi radi nekaj ustvarili čisto sami.

Podali se bomo v svet kreativnega kodiranja (angl. Creative Coding) s pomočjo programskega jezika Processing, ki nam omogoča, da lahko ustvarimo svoje kreativne, interaktivne in dinamične računalniške umetnine.

 

Ciljna skupina: 4.-9. razred OŠ

Predznanje: želja po umetniškem izražanju

Termin: 8.–12. 7. 2019

Vodja delavnice: Borut Batagelj

 

SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO (NI VEČ PROSTIH MEST)

Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na Poletni šoli FRI ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi Ljubljano preoblikuješ po svoje! Delavnico bomo začeli s sprehodom po Ljubljani iz projekta Minecraft Slovenija, ki se bo čez teden s pomočjo programiranja spremenila v čisto tvoje mesto.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ

Predznanje: zaželena je želja po ustvarjanju

Termin: 8.–12. 7. 2019

Vodja delavnice: Žiga Lesar

 

POLETNA ŠOLA ANDROID (NI VEČ PROSTIH MEST)

Imaš Android telefon? Želiš izvedeti, kaj vse lahko z njim počneš? Pridruži se nam na Poletni šoli in z nami zapluj v programerske vode. Ogledali si bomo osnove programiranja za Android in razvili svojo prvo mobilno igro. Razvijali bomo mobilne igre, pisali resne aplikacije za urejanje vsakdanjih opravil in uporabili tudi čute našega telefona, od pospeškometra in GPS-a do kamere. Pridruži se nam tudi, če še nimaš telefona, saj se boste lahko na Poletni šoli zabavali z našimi tablicami in telefončki.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ

Predznanje: zaželena je želja po ustvarjanju

Termin: 8.–12. 7. 2019

Vodja delavnice: Matevž Pesek

 

OSNOVE PROGRAMIRANJA V PYTHONU (NI VEČ PROSTIH MEST)

Računalniške programe --- navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne --- pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni. Spoznali bomo osnove jezika po imenu python in računalnik z njegovo pomočjo pripravili do tega, da nas bo vljudno pozdravil, nam zastavljal računske naloge ali pa z nami odigral kakšno enostavno igro. Programi, ki jih bomo napisali, bodo preprosti, imeli pa bodo marsikaj od tistega, kar imajo veliki.

 

Ciljna skupina: dijaki in študenti

Predznanje: ni potrebno

Termin: 8.–12. 7. 2019

Vodja delavnice: Luka Fürst