ŠPORTNA VZGOJA - ŠPORT NA FRI
Cilj predmeta so skozi organizirano in načrtno vodeno športno vadbo pri študentih vplivati na oblikovanje pozitivnih stališč do športa, ozaveščati o vrednotah športa, navajati na zdrav način življenja ter aktivno in ustvarjalno izrabo prostega časa, usmerjati v organizirane oblike športa na univerzi in širšem okolju, preventivno vplivati na posledice pomanjkanja gibanja, razvijati psihofizične sposobnosti in izpopolniti znanje v posameznih izbranih športnih panogah.
Velik poudarek je na praktičnih vajah, kjer študent izbira med ponujenimi športi (košarka, nogomet, odbojka, plavanje (aktivnosti v naravi - gorništvo, smučanje, tek na smučeh)).
Specialne teoretične vsebine so:
• Razlaga pravil in sodniških znakov.
• Razlaga osnovnih značilnosti tehničnih elementov in osnov taktike.
• Elementi skupinske taktike.
Prvi modul: Izobraževalni program
Vsebine izobraževalnega programa športa so športne panoge, ki se izvajajo v različnih oblikah in na več stopnjah zahtevnosti. Obsega programe učenja in izpopolnjevanja v izbranih športnih panogah, ki se izvaja kontinuirano ali v zgoščenih oblikah.
Drugi modul (lahko le kot dopolnilo prvemu modulu): Tekmovalni program
Tekmovalni program obsega vsa fakultetna, univerzitetna, meduniverzitetna in mednarodna tekmovanja (evropska in svetovna univerzitetna tekmovanja ter univerziade) v izbranih športnih panogah in je sestavni del dejavnega sožitja študentov, učiteljev in drugih pripadnikov univerze z namenom sodelovanja znotraj fakultet in univerz. V ta program se vključujejo predhodno selekcionirani študenti.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje: osvajanje vsebin športa kot temeljev, ki omogočajo kvaliteto življenja.
Uporaba pridobljenega znanja za kompenzacijo vsakodnevnih stresov med študijem.
Refleksija: uporaba pridobljenega znanja za kompenzacijo vsakodnevnih stresov v poklicu in družini.
Prenosljive spretnosti : spretnosti pridobljene pri športu prispevajo k vzdržljivosti in telesni pripravljenosti na študij in delo.
Metode poučevanja:
• predavanja v okviru vaj,
• vaje,
• skupinske in individualne konzultacije.
Način ocenjevanja:
Sprotno preverjanje (sodelovanje na vajah v izbranem vadbenem programu,
praktični prikaz pridobljenega znanja)
Končno preverjanje (ustno izpraševanje in preverjanje pridobljenih spretnosti)
Ocene: 6-10 pozitivno, 1-5 negativno