• ARISA: Razkrivamo najbolj iskana znanja in delovne profile na področju UI
Objave

V okviru projekta ARISA (Artificial Intelligence Skills Alliance) smo pripravili poročilo Analiza potreb po veščinah s področja umetne inteligence, ki v Evropi razkriva razkorak med veščinami, ki jih zahteva trg, in izobraževanji, ki so trenutno na voljo. Analiza je identificirala najbolj iskana znanja in veščine ter delovne profile tako za tehnične strokovnjake in izvajalce storitev kot za oblikovalce politik s področja umetne inteligence.


Celovito, k trgu usmerjeno poročilo o sedanjih in prihodnjih potrebah po veščinah na področju umetne inteligence je eden izmed korakov, s katerim evropski projekt ARISA prispeva k oblikovanju nove evropske strategije za izpopolnjevanje in prekvalifikacijo zaposlenih in iskalcev zaposlitve na področju umetne inteligence.

 

Analiza potreb se ne osredotoča le na inženirje in druge strokovnjake s področja umetne inteligence, temveč tudi na poslovni in vodstveni kader ter oblikovalce politik. Ta širša usmeritev projekta je ključ do omogočanja širokega koriščenja potenciala, ki ga prinaša raba umetne inteligence, pri čemer je posebna pozornost namenjena upoštevanju načel zasebnosti, nepristranskosti in zaupnosti.

 

Poročilo temelji na multimetodološkem pristopu zbiranja podatkov za identificiranje najbolj iskanih veščin in delovnih profilov s področja umetne inteligence v Evropi. S pomočjo orodja umetne inteligence smo na projektu analizirali 7.600 prostih delovnih mest in tako raziskali trenutne potrebe. Poročilo vključuje tudi poglobljeno analizo več kot 400 anketnih odgovorov velikih industrijskih podjetij, 240 člankov, 770 učnih programov in prispevke 145 strokovnjakov iz fokusnih skupin v dvanajstih EU državah partnericah ARISA projekta.

 

Na podlagi analize so bili opredeljeni trije prednostni profili, po katerih bodo kratkoročno in srednjeročno potrebe najhitreje naraščale: inženir strojnega učenja (vključno z inženirji NLP in inženirji za računalniški vid), podatkovni znanstvenik in podatkovni inženir.

 

Raziskava je prav tako pokazala, da:

•          nastajajo potrebe po novih vodstvenih in podpornih vlogah, t.j. strategih za UI, svetovalcih za  etična vprašanja s področja UI in nadzornikih kakovosti za UI;

•          oblikovalci politik potrebujejo smernice, da lahko zagotovijo učinkovito in uravnoteženo uvajanje UI na mednarodni in nacionalni ravni; pri tem se zanašajo na svetovalce za UI, ki poglobljeno znanje in veščine s področja UI združujejo s strokovnim znanjem s področja oblikovanja politik in poslovanja;

•          svetovalci za področje UI potrebujejo znanja in veščine, ki vključujejo npr. obvladovanje tveganj na področju UI, skladnost UI z zakonodajo, strategijo za UI in implemenatacijo UI;

•          je ponudba učnih programov, povezanih z nastajajočimi potrebami, kot je “prompt” inženiring, zelo omejena; da bi usposabljanja za razvoj teh veščin lahko zadovoljila hitro spreminjajoče se potrebe na trgu, morajo biti prilagodljiva in modularna, tako da jih je mogoče hitro posodabljati.

 

Vabimo vas, da si poročilo prenesete in ga preberete.

 

Izjavna za javnost v PDF obliki.

 

Več na: ARISA spletna stran / X / LinkedIn

 

Informacije za medije

 

Za več informacij o projektu lahko kontaktirate:

Wiktoria Orlowska, odgovorna oseba za komunikacijo na projektu pri DIGITALEUROPE - wiktoria.orlowska@digitaleurope.org

 

Erika Funa, kontaktna oseba pri slovenskem partnerju UL FRI – erika.funa@fri.uni-lj.si

 

Informacije o projektu

 

The Artificial Intelligence Skills Alliance (ARISA) projekt bo pospešil izpopolnjevanje in prekvalifikacijo zaposlenih, iskalcev zaposlitve, vodij podjetij in oblikovalcev politik za poklice, povezane z umetno inteligenco. S tem bomo Sloveniji in Evropi odprli nove poslovne priložnosti. Gre za štiriletni mednarodni projekt, ki se financira v okviru EU programa Erasmus+.

 

Konzorcij ARISA, ki ga koordinira organizacija DIGITALEUROPE, združuje 16 polnopravnih in 4 pridružene partnerje z bogatimi izkušnjami s področja tehnologije in oblikovanja skupnosti. Vključuje široko mrežo deležnikov iz različnih okolij, vključno s ponudniki izobraževanj in usposabljanj, organi za akreditacijo in kvalifikacijo izobraževalnih programov in združenji, ki predstavljajo industrijo in digitalni ekosistem.

 

Za več informacij, prosim kontaktirajte: info@aiskills.eu  | aiskills.eu  

 

Izjava o omejitvi odgovornosti

 

Projekt financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so izključno mnenja avtorja(-ev) in ne odražajo nujno stališč Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Niti Evropska unija ne EACEA za njih ne odgovarjata.