POLETNA ŠOLA FRI 2024

 

Te zanimajo računalniki, programiranje, igre, virtualna resničnost? Bi rad spoznal, kako stvari delujejo? Si želiš tudi sam_a ustvariti svoj računalniški program ali igro?

 

Na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani bomo letos izpeljali že 17. Poletno šolo FRI za mlade, ki imajo željo po učenju novih računalniških znanj.

 

5-dnevne delavnice Poletne šole FRI bodo pokrivale različna področja računalništva in informatike, izvedene pa bodo v začetku poletnih počitnic, v tednu med 1. in 5. julijem, vsak dan od 9.00 do 15.00 na Fakulteti za računalništvo in informatiko, Večna pot 113, 1000 Ljubljana.

 

Za vse zainteresirane dijake, ki ne bivate v Ljubljani ali njeni okolici in bi morda potrebovali prenočišča, smo za vas pridobili nabor ugodnih bivališč v času izvedbe delavnic. Ponudbe si lahko ogledate preko povezave -> tukaj.

 

 Prijave na proste delavnice bodo odprte do zapolnitve mest.

->Povezava do PRIJAVNICE (aktivna bo od 16. 4. 2024 do zapolnitve mest)

 

DELAVNICE POLETNE ŠOLE 2024 SO:

TURINGOVE FRNIKOLE (Novost!)Udeleženci se bodo spoznali z igro Turing Tumble, ki na zabaven način vodi skozi osnovne koncepte računalnikov, programiranja in predstavitve podatkov. Udeleženci bodo sledili zanimivi zgodbi in reševali naloge, dobili pa bodo tudi razlago pojmov, ki jih te uganke uvajajo.

Ciljna skupina: 4. – 6. razred OŠ

Predznanje: ni potrebno

Vodja delavnice: Uroš Čibej

 

LEGO ROBOTI NA PLANETU PAGONIJA (Novost!)

Na poletni šoli se bomo srečali z izzivi programiranja avtonomnih robotov, ki bodo raziskovali skrivnostni planet Pagonija. Sestavljali in programirali bomo LEGO Spike robote v programskem okolju Scratch, ki bodo reševali zagate na planetu Pagonija in na koncu uspešno vzpostavili prvo človeško kolonijo na tem oddaljenem planetu. Roboti se na medgalaktičnem potovanju srečujejo z različnimi težavami – od pomanjkanja goriva, do raznovrstnih izzivov pri nabiranju devterija, kot so terenske ovire in srečanja s skrivnostnimi domorodnimi roboti Binkoti.

Ciljna skupina: 4. – 9. razred OŠ

Predznanje: ni potrebno

Vodja delavnice: Matevž Pesek

 

SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO

Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na poletni šoli ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi zgradiš svoje Minecraft mesto! Na delavnici se bomo srečali z osnovami algoritmičnega razmišljanja in tako z enostavnimi ukazi zgradili v čisto tvoje mesto.

Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ

Predznanje: ni potrebno, zaželena je želja po ustvarjanju

Vodja delavnice: Matevž Pesek

 

OD INTERNETA STVARI DO DRONOV

Na delavnici bomo v okolju Arduino na osnovi NodeMCU z ESP8266 postopno sestavili vremensko postajo z uro povezano v Internet. Naučili se bomo osnov programiranja v programskem jeziku Arduino. Za prikaz vrednosti bomo uporabili moderne prikazovalnike LED in OLED. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in senzorji uporabljajo za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju nato pa v živo na prostem.

Ciljna skupina: 7. - 9. razred OŠ in dijaki

Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema

Vodja delavnice: Aleš Jaklič

 

 

VR - NAVIDEZNA RESNIČNOST

Na poletni šoli navidezne resničnosti se bomo spoznali s preprostimi orodji za izdelavo videoiger v virtualni resničnosti v programskem okolju Unity za očala Meta Quest 3. Za osnovo bomo vzeli igro Steady the drums, ki temelji na obrambi mesta pred sovražniki. Naučili se bomo osnov vizualnega programiranja za interakcijo s predmeti, dodajanja animiranih 3D modelov in različnih vizualnih učinkov. Tekom poletne šole bomo razvijali svoje igre v navideznem okolju s pomočjo orodja Unity, načrtovali scenarije in poigritve ter nove izzive v obstoječih in lastnih VR igrah.

Ciljna skupina: dijaki (in napredni osnovnošolci, 9. razred, ki imajo predznanje programiranja)

Predznanje: Znanje programiranja in/ali modeliranja

Vodja delavnice: Matevž Pesek

 

PROGRAMIRANJE V VIŠJI PRESTAVI

Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem katerega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti. Na višjem nivoju pa postane vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov vse bolj nujno. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja.

Ciljna skupina: dijaki (in napredni osnovnošolci, 9. razred, ki jih zanimajo tekmovanja iz računalništva)

Predznanje: osnovno znanje programiranja

Vodja delavnice: Andrej Brodnik
 

 

OSNOVE PROGRAMIRANJA V PYTHONU

Računalniške programe — navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne — pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni. Spoznali bomo osnove enega najbolj razširjenih programskih jezikov po imenu python in računalnik z njegovo pomočjo pripravili do tega, da nas bo vljudno pozdravil, nam zastavljal računske naloge ali pa z nami odigral kakšno enostavno igro. Programi, ki jih bomo napisali, bodo preprosti, imeli pa bodo marsikaj od tistega, kar imajo veliki.

Ciljna skupina: dijaki

Predznanje: ni potrebno, zadošča osnovnošolska matematika

Vodja delavnice: Luka Fürst

 

3D MODELIRANJE Z ORODJEM BLENDER (Novost!)

Želite dati svoji domišljiji prosto pot in ustvariti še nikoli videne nove svetove? Kako ustvariti navidez resničen svet v vseh treh dimenzijah, ki omogoča gibanje in raziskovanje? Če se vam naloga zdi pretežka, še niste spoznali Blenderja. Blender je brezplačno odprtokodno orodje za izdelavo 3D modelov, animacij in svetov ter njihovih upodobitev. V okviru delavnice na poletni šoli bomo spoznali osnove izdelave 3D modelov in končnih upodobitev. Udeleženci boste ob pomoči inštruktorjev izdelali svoje projekte, ki bodo vključevali modeliranje, teksturiranje, osvetlitev in animacijo.

Ciljna skupina: dijaki in študenti

Predznanje: uporaba okolja Windows

Vodja delavnice: Ciril Bohak

 

Splošni pogoji

Poletna šola FRI je dejavnost Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, katere namena sta popularizacija področja računalništva in informatike ter promocija fakultete. Za potrebe promocije se dejavnosti, udeležence in izvajalce na poletni šoli tudi fotografira in snema. Fotografije in posnetke bo fakulteta uporabila za potrebe promocije svojih dejavnosti.

 

Prijavnina za udeležence znaša 120 evrov. Prijavnina krije stroške prehrane (kosilo in malica) in materialne stroške izvedbe delavnic.

 

Prijave bodo odprte od torka, 16. aprila 2024, in bodo odprte en teden. Prednost bodo imeli tisti, ki še niso imeli možnosti udeležbe na Poletni šoli FRI in so se prijavili na delavnico, ki je glede na starost namenjena njim. V primeru, da bo več takšnih, ki bodo ustrezali tem omejitvam, bo o sprejetju odločil žreb.

 

O sprejemu na Poletno šolo bomo prijavljene obvestili najkasneje do 7. maja 2024. V primeru, da boste na delavnico sprejeti, vam bomo v nekaj dneh posredovali vse potrebne informacije glede plačila prijavnine. Vse podrobnosti o urniku delavnic bomo udeležencem poslali po elektronski pošti najkasneje en mesec pred pričetkom poletne šole.

 

Če prijavnine ne boste poravnali v roku enega tedna, bomo vaše mesto predali drugemu kandidatu. V kolikor se boste od Poletne šole FRI odjavili vsaj dva tedna pred začetkom, vam prijavnino povrnemo.

 

Z oddajo prijavnice se strinjate, da vaše vnešene osebne podatke uporabljamo v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov in izključno za potrebe izvedbe Poletne šole FRI 2024. Vaše osebne podatke iz prijave bomo hranili do konca Poletne šole FRI. Udeleženci, ki želite tudi vnaprej prejemati obvestila o poletnih šolah, delavnicah in drugih dejavnostih fakultete, namenjenih širši javnosti, lahko označite to možnost.

 

Obveščanje

Če želite biti obveščeni o odprtju prijav na Poletne šole in o drugih dogodkih za širšo javnost, ki jih organiziramo na fakulteti, se prijavite za obveščanje na elektronski naslov poletnasola@fri.uni-lj.si. Tako pridobljen elektronski naslov bomo uporabili le za obveščanje o omenjenih dogodkih. Soglasje lahko kadarkoli prekličete.